پیک خانواده گزارش میدهد؛
این کارتون ها ترس را در کودکانتان نهادینه میکنند

شاید تماشای کارتونها و انیمیشنهای خارجی توسط کودکان برای بسیاری از خانوادهها جزء موارد عادی به شمار آید. والدینی که تماشای این کارتونها را برای کودکانشان مفید میدانند، بسیاری از آنها بدون توجه به محتواهای آنها معتقدند این کارتونها برای یادگیری زبان به خصوص زبان انگلیسی میتواند، بسیار مفید باشد. اما آیا هر کارتون یا فیلمی میتواند برای کودک ما مناسب باشد هر چند ممکن است برخی از آنها مضامین مثبتی هم داشته باشند اما بسیاری از آنها به مضامینی میپردازند که متفاوت با فرهنگ ماست. در این رابطه با سالومه حاج آقایی روانشناس بالینی به گفتوگو نشستیم که در ادامه میخوانید:
تاثیر انیمیشنها و کارتونهای شبکههای ماهوارهای بر رفتار کودکان
تاثیر انیمیشنها و کارتونها بر رفتار کودکان میتواند تحت تاثیر ارزشها، باورها و هنجارهای متفاوتی باشند. کارتونهایی که ارزشهای مثبتی مانند دوستی، کار گروهی و مهارتهای حل مسئله را ترویج کنند و تأثیر مثبتی بر رفتار کودکان داشته باشند با ارزش هستند، اما بسیاری از این شخصیتهای کارتونی و انیمیشن برای کودکان مناسب نیستتند چون رفتارهای منفی مانند خشونت، پرخاشگری یا بیاحترامی را ترویج میکنند. قرار گرفتن در معرض چنین محتوایی میتواند تأثیر مخربی بر روی کودکان داشته باشد.
دیدن بیش از حد کارتونها منجر به کاهش تعامل در خانواده میشود
دیدن بیش از حد انیمیشنها و کارتونها میتواند منجر به کاهش تعامل چهره به چهره در خانواده شود. گذراندن زمان زیاد در مقابل تلویزیون یا صفحه نمایش کامپیوتر میتواند منجر به صرف زمان با کیفیت کمتر با افراد خانواده و احساس دوری از آنها شود. صرف زمان کم و اندک برای دیدن انیمیشن و کارتون برای حفظ روابط خانوادگی قوی بسیار مهم است. تعیین محدودیت برای زمان نمایش، شرکت در فعالیتهای مشترک و اولویتبندی ارتباط چهره به چهره میتواند به کاهش هر گونه تأثیر منفی کمک کند و اطمینان حاصل شود که به فاصله گرفتن و دور شدن از خانواده تأثیر قابلتوجهی نداشته باشد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰